Strona 1 z 1

Spoty promujące stacje telewizyjne

: (wt) 08 wrz 2015, 1:15
autor: Haello
Jakie macie odczucia związane ze spotami promującymi ramówki największych stacji?

Jak dla mnie poziom w tym sezonie jest wysoki, bo Polsat oraz Agata Tadra i Paweł Witecki podeszli do sprawy bardzo kreatywnie i dostaliśmy spot (oraz elementy oprawy), w mej ocenie przyciągające uwagę, niedrażniące czyli co za tym idzie ciekawe. To jest najważniejsze w tym wypadku. Były osoby którym nie podobało się dobranie utworu Jain - Come do spotu, jednak akurat mnie przyciągnął na tyle, że zacząłem interesować się samym spotem. Wydawało mi się, że Polsat wygra na tym polu bezkonkurencyjnie...

...jednak TVN jest krok do przodu, jeśli chodzi o kreatywność. Tym razem agencja produkcyjna TVN oraz reżyser Robert Krawczyk podeszli do tematu od nieco innej strony. Nie promowali bezpośrednio programów w ramówce, bardziej całą stację, o której sile stanowią zarówno prowadzący/jurorzy/aktorzy, jak i widzowie przedstawione jako pozostałe osoby. Muzyka z kolei jest spokojniejsza, a i lektor się pojawia, co zauważyłem Polacy lubią (zwłaszcza jeśli to jest ciepły i niski głos, taki jaki się pojawia w spocie). Krok ryzykowny, bo są też głosy w komentarzach oceniający ten spot jako najgorszy od lat. Powodem takich głosów jest mniejsza dynamika, która niektórych widzów wręcz nuży, zaś innym przywołuje na myśl reklamy Lidla czy PZU. Ja osobiście jestem zadowolony, bo nie oczekuję turbofajerwerków, oraz akcji która zwaliłaby mnie na łopatki.

Tym razem nie widziałem tego typu spotów ani TVP1 czy TVP2. Może to znak tego, że nowy prezes przestaje ścigać się ze stacjami komercyjnymi. Choć nie powiem, fajnie byłoby zrobić coś równie udanego, jak spoty promocyjne z wiosny 2012.

Re: Spoty promujące stacje telewizyjne

: (wt) 08 wrz 2015, 17:22
autor: Trzeciak
Nie powiedziałbym, że brak spotu, to wynik działań nowego prezesa, który bezpośrednio za oprawy stacji nie odpowiada. Zwykle takich spotów TVP nie przygotowuje, chyba, że zdarzają się takie wyjątki, jak w przypadku Dwójki.

Co do proma Polsatu - pomysł miał potencjał, ale zabrakło w nim braku spójności zarówno jeśli chodzi o spójność, jak i dobór muzyki.
W przypadku TVN-u - pomysł niezwykle ryzykowny, ale moim zdaniem bardzo udany.