Strona 4 z 5

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (wt) 21 sie 2012, 13:10
autor: ArO
Ciekawe, pewnie to błąd. Format 16:9 i jakość HD wprowadzono w Stanach dopiero we wrześniu ubiegłego roku więc my odcinki w tym formacie zobaczymy za jakieś 3 lata.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (śr) 22 sie 2012, 12:39
autor: michal
A jak jest w analogu z "Agrobiznesem"? W ramówce od 2 lipca wykazują formę emisji 16:9, czyli najwidoczniej nie jest już ucinany po bokach (od 19 czerwca do 29 czerwca wykazywali jednocześnie CENTER CUT i 16:9).

Przy okazji "Sport Telegram" na TVP2 od 23 czerwca uwzględniany jest w ramówce jako pozycja w formacie panoramicznym. W praktyce wiemy, że wcześniej i tak często leciał z letterboxem mimo zapisu o obcinaniu obrazu.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (śr) 22 sie 2012, 19:02
autor: TiM
Nie wiem jak z analogiem, ale "Agrobiznes" dalej leci z safe mode.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (śr) 22 sie 2012, 19:30
autor: michal
Tzn.? Z przesuniętym logo w lewo?

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (śr) 22 sie 2012, 19:46
autor: Kasztelan
Cały czas emisja bez zmian z logiem blisko środka. Ukłon dla widzów ze starszymi telewizorami CRT 4/3.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (czw) 23 sie 2012, 17:47
autor: TiM
Prawdziwym ukłonem można by to nazwać, kiedy logotyp byłby normalnej wielkości. Obecnie po przycięciu na kineskopie widzimy ogromną "kobyłę".

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (pn) 03 wrz 2012, 16:43
autor: ArO
Moda na sukces nadawana jest od dziś w formacie 16:9. Nie rozumiem jakim cudem skoro w Stanach dopiero w rok temu przeszli na ten format, a my mamy odcinki z 2009 roku.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (pn) 03 wrz 2012, 16:51
autor: ArO
P.S. Już wiem. Zbliżenia są takie dziwne, twarze poucinane. Zapewne format 4:3 został przycięty do formatu 16:9.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (wt) 18 wrz 2012, 15:31
autor: michal
Dziś wprowadzili do ramówki na jutro i wszystkie kolejne dni właściwy zapis, że Agrobiznes jest w "centre cut".

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (śr) 10 paź 2012, 7:28
autor: michal
Dzisiejsze Wiadomości w KCH o 6:30 były naziemnie emitowane w 16:9 z letterboxem, mimo przesuniętego loga pod obcinanie do środka obrazu.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (śr) 10 paź 2012, 14:23
autor: Pepek94
michal pisze:Dzisiejsze Wiadomości w KCH o 6:30 były naziemnie emitowane w 16:9 z letterboxem, mimo przesuniętego loga pod obcinanie do środka obrazu.
Ale to dotyczyło tylko analogu.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (śr) 10 paź 2012, 14:29
autor: michal
Oczywiście. Coś się musiało chyba zmienić w sposobie dosyłu sygnału do nadajnika analogowego w Krynicach, ponieważ od kilku dni ewentualne zakłócenia demorfują obraz jak w przekazie cyfrowym.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (pn) 22 lip 2013, 16:47
autor: michal
W związku z zakończeniem nadawania analogowego od 23 lipca, właśnie od jutra programy informacyjne w TVP1 są już oznaczane w ramówce prasowej jako nadawane w 16:9. Zmiany dokonano prze chwilą. Na razie zrobiono to w ramówkach na dziś i na jutro przy wszystkich wydaniach Wiadomości oraz przy większości wydań Pogody, ale pewnie będzie to dotyczyć wszystkich pozostałych audycji dotychczas nadawanych w CENTRE CUT, czyli również Teleexpressu, Agrobiznesu i Sportu.

Przy okazji podam, że Poranek TVP Info, który od 3 lipca pojawił się w TVP1, także był najpierw oznaczany jako pozycja do emisji w CENTRE CUT. Od 15 lipca jest wykazywany jako pozycja w 16:9.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (pt) 15 lis 2013, 14:47
autor: michal
"Drużyna A", która będzie emitowana od najbliższego poniedziałku w TVP1, ma być pokazywana w formacie 16:9. Zanosi się więc na przycinany obraz jak w "Modzie na sukces". Do wczoraj "Bonanza" szła cały czas w oryginalnym 4:3.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (sob) 24 sty 2015, 20:14
autor: michal
Zauważyliście, że chociaż wszystkie reklamy przeszły na 16:9, to coraz więcej z nich mimo wszystko przygotowywanych jest z czarnymi pasami? Czyżby za kilka lat standardem miałoby być 21:9?