Strona 2 z 5

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (sob) 18 lut 2012, 14:36
autor: michal
Podobny problem w Katowicach i TVP Sport. W Info właściwie też - będa musieli wrócić do poprzedniej, dłuższej czołówki.

A z Historią, która też jest 4:3 chyba nie problem, wystarczy dodać białe pasy :) No, albo wersja 16:9 eż została zrobiona.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (sob) 18 lut 2012, 14:40
autor: TiM
TVP Historia z tego co wiem, to ma jakieś elementy oprawy w 16:9, więc jingiel reklamy pewnie też. Ktoś z redakcji autopromocji w tvp info na pewno zrobi albo przetworzy obecny twór na panoramiczny. TVP Sport ma jingiel w letterboxie, więc także odpowiednią wersję też mają. Z Katowicami nie wiem jak będzie. Skoro "Aktualności" kilka miesięcy leciały w pseudoletterboxie, to reklamy mogą lecieć kilka miesięcy w pillarboxie :x

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (sob) 18 lut 2012, 14:41
autor: Ama18
Polonia jingiel reklamowy ma chyba w 16:9, podczas testów kilka dni temu można było go ujrzeć. W TVP Info zawsze będzie można od nowa je porobić - to jedyne elementy, które przy rozpoczęciu nadawania w obecnym formacie pozostały bez zmiany.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (sob) 18 lut 2012, 14:46
autor: TiM
@Ama18, jingiel był ewidentnie panoramiczny czy przycięty?

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (sob) 18 lut 2012, 14:50
autor: BW134
To jest porażkowa zmiana emisji Polonii z 4:3 na 16:9 :D :D :D :D :D :D

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (sob) 18 lut 2012, 14:52
autor: michal
A zauważyliście, że niektóre firmy, które swoje spoty mają w 16:9, wykorzystują dodatkowo czarne pasy w poziomie? Tak jest z Warką czy niektórymi reklamami Orange. Jest to chyba celowy zamysł. Ale w takim przypadku TVP dokłada kolejną kaszetę (by był format 4:3), a jak ta reklama leci naziemnie w TVP Info to dokładana jest jeszcze jedna plus jeszcze dokładka w poziomie :) Ledwo co wtedy widać :P

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (sob) 18 lut 2012, 14:55
autor: BW134
U mnie na kanale 31 i na 60 kanale jest 16:9

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (sob) 18 lut 2012, 14:56
autor: Ama18
@TiM, trudno powiedzieć, bo zbyt dobrze nie pamiętam. Raczej przycięty, ewentualnie tak delikatnie dostosowany, jak w "Agrobiznesie". No i był w wersji zimowej, co ciekawe - tylko jako czołówka (na rozpoczęcie i zakończenie bloku leciało to samo). Oprawa Polonii jest z 2007 roku i wątpię, by ktoś wtedy szarpnął się na 16:9. W sumie to identy da się przyciąć do nowego formatu bez dużej szkody ;)

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (sob) 18 lut 2012, 15:10
autor: BW134
@Ama18 bez komentarza

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (sob) 18 lut 2012, 16:57
autor: Trzeciak
Polonia ma już ident z Warszawą w 16:9

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (ndz) 19 lut 2012, 17:21
autor: TiM
Dzisiaj drugi blok po "Na dobre i na złe" poleciał w 16:9. Co dziwne, ten pierwszy leciał normalnie w 4:3.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (ndz) 19 lut 2012, 19:21
autor: Trzeciak
Tak już robią od prawie miesiąca.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (pt) 24 lut 2012, 19:11
autor: michal
Dziś rano w TVP1 (zaraz po Wiadomościach o 7:00) widziałem blok reklamowy w 16:9, tzn. z czołówką "Kawy czy herbaty". Kolory czołówki były bardzo przejaskrawione i nie wyglądało to za dobrze. Mam nadzieję, że to poprawią. Kolejne bloki - po zapowiedzi o 7:05 oraz przed i po Wiadomościach o 7:30 - były w 4:3 i w normalnych kolorach.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (pt) 24 lut 2012, 20:47
autor: Trzeciak
http://www.youtube.com/watch?v=YLl18esR ... AAAAAAAAAA - tak to wyglądała sytuacja, którą opisał @michal.

Re: Sukcesywna zmiana formatu emisji z 4:3 na 16:9

: (pn) 27 lut 2012, 23:46
autor: michal
Dziś widziałem blok reklamowy na TVP Historia w 16:9. Czołówka bardzo podobna do wersji 4:3, czyli mieli przygotowaną drugą wersję w formacie 16:9. Blok reklamowy na TVP Historia w 16:9 trudno "złapać", ponieważ wieczorem w prawie każdym bloku jest emitowana reklama gry "World of Tanks" w 4:3, a jak wiadomo do końca lutego 4:3 ma pierwszeństwo.