viper pisze:
Rastawicki zasłynął tym, że przerobił Dwójkę w kanał komercyjny i rozrywkowy. Sam powiedział coś takiego: "Pakowanie się w kulturę wysoką na antenie masowej nie ma sensu". Dla niego np. relacje z wydarzeń kulturalnych, takich jak Konkurs Chopinowski, oznaczałyby bankructwo TVP.
Dla mnie przynajmniej Dwójka za czasów Rastawickiego była znacznie ciekawszą stacją m. in. od Polsatu i TVN-u. Poza tym - na tej antenie za jego czasów było dużo publicystyki, czyli czegoś, co np. w Polsacie, czy w TVN-ie szukać było próżno szczególnie po 2010 roku.
viper pisze:A co do głównego tematu: jedna z gazet napisała, że większość ludzi nie chce płacić abonamentu i uważa, że media publiczne nie są do niczego potrzebne.
Ta sama gazeta boryka się dziś z dużymi problemami finansowymi. Jak widać nie sprawdza się jej myślenie nt. gospodarki - tak samo nie sprawdzi się w przypadku sytuacji reformy mediów publicznych.
viper pisze:Programy "komercyjne" są w publicznej telewizji potrzebne, jednak muszą trzymać pewien poziom.
Dla mnie programy "komercyjne" w TVP są robione na w miarę wysokim poziomie. To że ty masz do nich zastrzeżenia - to tylko twoje zdanie.
viper pisze:Nie może być też tak, że TVP robi program po to, aby zarabiać.
Wybacz @viper, ale "Life is very brutal". TVP nie jest instytucją, a normalnie działającą spółką gospodarczą, a żeby przetrwać - musi zarabiać, a żeby zarabiać - musi robić program, który będzie zarabiał. Dlatego tutaj zgodzę się z @
Ama18 - TVP potrzebny jest menedżer, który nie będzie "płakał", że "daniny publicznej jest mało", tylko podniesie tyłek i zrobi coś z coraz gorszym stanem TVP nie odwołując się za wszelką cenę do sentymentów, które swoją drogą są ważne, ale nie najważniejsze.