Forum archiwalne. Bieżąca dyskusja o mediach dostępna na forum.media2.pl, archiwalne materiały wideo na tv.janpogocki.pl

Programy informacyjne telewizji zagranicznych

Rozmowy o stacjach komercyjnych Polski, Europy i Świata.
Awatar użytkownika
janekpogwad
Administrator
Posty: 2363
Rejestracja: (pt) 28 gru 2007, 20:29
Płeć: Mężczyzna
Ośrodek: TVP3 Kraków
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#241

Post autor: janekpogwad » (pn) 02 mar 2015, 20:40

Dobrze zrozumiałem, dziennik w państwowej telewizji zmienia porę? Niesamowite. :oo

Pepek94
Coś z niego/niej będzie
Posty: 355
Rejestracja: (ndz) 25 kwie 2010, 13:37
Płeć: Mężczyzna
Ośrodek: TVP3 Kielce
Lokalizacja: powiat ostrowiecki
Kontakt:

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#242

Post autor: Pepek94 » (wt) 03 mar 2015, 8:45

Zmiany pór programów informacyjnych w telewizjach państwowych, można wymieniać:
*Udalosti (CT1) - najpierw z 19:30 na 19:15 w ok. 1998, później na 19:00 8-9 lat później
*Dnevnik (RTVSLO) - z 19:30 na 19:00 zmieniono koło 14 kwietnia 2003 r.
*Spravy (RTVS) - z 19:30 na 19:00 ok. 3-4 lata temu
*Hirado (MTV) - w ok. 2006 r. przeniesiono z 19:30 na 19:00, ale jakiś czas później wrócił na 19:30 chyba z powodu niskiej oglądalności
*Het Journaal (VRT) - w 1997 r. przeniesiono z 19:30 na 19:00
*Dagsrevyen (NRK) - ok. 1999 r. przesunięto z 19:30 na 19:00
*TV-avisen (DR) - w latach 90-tych przesunięto z 19:30 na 18:30
PRECZ Z OGŁOSZENIAMI W TELEGAZECIE
ŻĄDAMY ZMNIEJSZENIA LOGOTYPÓW TVP W CZASIE EMISJI 16:9
JESTEM ZA PRZYWRÓCENIEM ZNACZKA "BEZ OGRANICZEŃ" DLA "PYTANIA NA ŚNIADANIE"
"TAK" DLA ODPARTYJNIANIA MEDIÓW PUBLICZNYCH

Awatar użytkownika
janekpogwad
Administrator
Posty: 2363
Rejestracja: (pt) 28 gru 2007, 20:29
Płeć: Mężczyzna
Ośrodek: TVP3 Kraków
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#243

Post autor: janekpogwad » (wt) 03 mar 2015, 11:31

Czyli można mniemać, że w ww. krajach oglądalność państwowych programów informacyjnych jest/była mniejsza niż komercyjnych? Interesująca kwestia.

tvnfan1
Popisał/a już trochę
Posty: 457
Rejestracja: (pt) 22 sty 2010, 15:13
Płeć: Mężczyzna
Ośrodek: TVP3 Warszawa
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontakt:

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#244

Post autor: tvnfan1 » (wt) 03 mar 2015, 11:38

Dziennik HRT jest teraz emitowany o 19 i jest godzinny! A 3 wydanie dziennika HRT jest emitowane o 22 od poniedziałku do czwartku.
NC+ - Comfort+, Extra+ i Premium Sport & Film|DVB-T - Mux1, Mux2, Mux3
:w: - Główne wydanie o 19:30 w TVP1 | Po nim Dziś Wieczorem w TVP Info

Le Journal
Popisał/a już trochę
Posty: 510
Rejestracja: (śr) 03 lut 2010, 15:07
Płeć: Mężczyzna
Ośrodek: TVP3 Kraków
Lokalizacja: Kraków

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#245

Post autor: Le Journal » (czw) 05 mar 2015, 23:33

Pepek94 pisze:Zmiany pór programów informacyjnych w telewizjach państwowych, można wymieniać:

*TV-avisen (DR) - w latach 90-tych przesunięto z 19:30 na 18:30
A w 2012 r. wieczorne wydanie "TV Avisen" przeniesiono z 21:00 na 21:30.

Pepek94
Coś z niego/niej będzie
Posty: 355
Rejestracja: (ndz) 25 kwie 2010, 13:37
Płeć: Mężczyzna
Ośrodek: TVP3 Kielce
Lokalizacja: powiat ostrowiecki
Kontakt:

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#246

Post autor: Pepek94 » (pn) 09 mar 2015, 14:24

Aktualizuję listę 10 najdłużej emitowanych czołówek (wg stanu na 8 marca 2015):
1. SRF Tagesschau - 10 lat (od grudnia 2005, z modyfikacjami)
2. NRK Nyheter - 8 lat (od września 2007)
3. MTV Hirado - 8 lat (od jesieni 2007)
4. BBC News - 7 lat (od kwietnia 2008, z modyfikacjami)
5. Telegiornale RSI - 6 lat (od marca 2009)
6. Dnevnik HRT - 6 lat (od maja 2009, z modyfikacjami)
7. ZDF heute - 6 lat (od lipca 2009, z modyfikacjami)
8. SVT rapport - 6 lat (od września 2009)
9. Duna TV Hirado - 6 lat (od września 2009)
10. Dnevnik RTS - 5 lat (od maja 2010)
PRECZ Z OGŁOSZENIAMI W TELEGAZECIE
ŻĄDAMY ZMNIEJSZENIA LOGOTYPÓW TVP W CZASIE EMISJI 16:9
JESTEM ZA PRZYWRÓCENIEM ZNACZKA "BEZ OGRANICZEŃ" DLA "PYTANIA NA ŚNIADANIE"
"TAK" DLA ODPARTYJNIANIA MEDIÓW PUBLICZNYCH

Trzeciak
Master user
Posty: 2483
Rejestracja: (śr) 20 lip 2011, 20:25

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#247

Post autor: Trzeciak » (pn) 09 mar 2015, 16:48

Akurat ten pierwszy program w styczniu 2013 roku (wraz z połączeniem się z radiem publicznym i zmianą skrótu z SF na SRF) zmienił swoją oprawę graficzną. Wcześniej dominował niebieski i zółty, teraz biały i czerwony w oprawie. Lekkiej modyfikacji uległa także oprawa muzyczna.

Le Journal
Popisał/a już trochę
Posty: 510
Rejestracja: (śr) 03 lut 2010, 15:07
Płeć: Mężczyzna
Ośrodek: TVP3 Kraków
Lokalizacja: Kraków

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#248

Post autor: Le Journal » (pt) 13 mar 2015, 23:05

Fenomen obecnych grafik serwisów węgierskiej MTV polega na tym, że mimo swoich lat, wciąż prezentują się one fantastycznie.

Trzeciak
Master user
Posty: 2483
Rejestracja: (śr) 20 lip 2011, 20:25

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#249

Post autor: Trzeciak » (sob) 14 mar 2015, 8:57

Muszę się zgodzić, że pomysł z napisami z nazwami miast tworzących mapę świata jest świetny. Jak się jednak okazuje - jutro wraz zmianą profilu stacji M1 z ogólnego na informacyjny "Hirado" zmieni także swoją oprawę graficzną: http://www.mediaklikk.hu/2015/03/11/hir ... or-amikor/

Pepek94
Coś z niego/niej będzie
Posty: 355
Rejestracja: (ndz) 25 kwie 2010, 13:37
Płeć: Mężczyzna
Ośrodek: TVP3 Kielce
Lokalizacja: powiat ostrowiecki
Kontakt:

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#250

Post autor: Pepek94 » (sob) 14 mar 2015, 15:25

I tym samym wypadnie z TopTen najdłużej emitowanych czołówek programów informacyjnych europejskich nadawców publicznych, a wraz z nim prawdopodobnie Duna TV Hirado, a więc najdłużej emitowaną czołówką w Europie jest norweski NRK Nyheter. W styczniu z tej listy wypadł austriacki ZIB. Aktualizuję (wg stanu na 15 marca 2015):
1. NRK Nyheter (od września 2007)
2. BBC News (od kwietnia 2008, z modyfikacjami)
3. Telegiornale RSI (od marca 2009)
4. Dnevnik HRT (od maja 2009)
5. ZDF heute (od lipca 2009, z modyfikacjami)
6. SVT Rapport (od września 2009)
7. Panorama TVP2 (od marca 2010, z modyfikacjami) - jeśli liczyć tego
8. Dnevnik RTS (od maja 2010)
9. DR TV-avisen (od września 2010)
10. RTBF Le Journal (od marca 2011)
---
11. RUV Frettir (od marca 2011) - jeśli nie liczyć dwójkową Panoramę
PRECZ Z OGŁOSZENIAMI W TELEGAZECIE
ŻĄDAMY ZMNIEJSZENIA LOGOTYPÓW TVP W CZASIE EMISJI 16:9
JESTEM ZA PRZYWRÓCENIEM ZNACZKA "BEZ OGRANICZEŃ" DLA "PYTANIA NA ŚNIADANIE"
"TAK" DLA ODPARTYJNIANIA MEDIÓW PUBLICZNYCH

Le Journal
Popisał/a już trochę
Posty: 510
Rejestracja: (śr) 03 lut 2010, 15:07
Płeć: Mężczyzna
Ośrodek: TVP3 Kraków
Lokalizacja: Kraków

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#251

Post autor: Le Journal » (sob) 14 mar 2015, 21:46

Moim zdaniem zmiana oprawy Hiradó M1 nie jest potrzebna z powodu, o którym wcześniej wspomniałem. Myślę, że obecna spokojnie mogłaby jeszcze pozostać na kilka lat. To samo dotyczy również grafiki serwisu TV Duna, która również wygląda wyśmienicie. I tutaj warto pochwalić MTV za zainwestowanie w oprawy, które pomimo upływu wielu lat od ich wprowadzenia, wciąż prezentują się nowocześnie i atrakcyjnie.

Pepek94
Coś z niego/niej będzie
Posty: 355
Rejestracja: (ndz) 25 kwie 2010, 13:37
Płeć: Mężczyzna
Ośrodek: TVP3 Kielce
Lokalizacja: powiat ostrowiecki
Kontakt:

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#252

Post autor: Pepek94 » (ndz) 15 mar 2015, 9:15

Ostatnie 10 programów informacyjnych europejskich nadawców publicznych, które zyskały nową oprawę graficzną, wg stanu na 15 marca 2015:
1. MTVA Hiradó (od dziś)
2. ZIB (od 19 stycznia 2015)
3. Wiadomości TVP (od 1 stycznia 2015) - jeśli liczyć tego
4. Journal de la France 2 (od września 2014)
5. RTS Le Journal (od 25 sierpnia 2014)
6. TG1 (od 9 czerwca 2014)
7. TG3 (od 25 maja 2014)
8. LTV Panorama (od 20 maja 2014)
9. NERIT Eidiseis (od 4 maja 2014)
10. RTE News (od kwietnia 2014)
---
11. ARD Tagesschau (od 19 kwietnia 2014) - jeśli nie liczyć Wiadomości
PRECZ Z OGŁOSZENIAMI W TELEGAZECIE
ŻĄDAMY ZMNIEJSZENIA LOGOTYPÓW TVP W CZASIE EMISJI 16:9
JESTEM ZA PRZYWRÓCENIEM ZNACZKA "BEZ OGRANICZEŃ" DLA "PYTANIA NA ŚNIADANIE"
"TAK" DLA ODPARTYJNIANIA MEDIÓW PUBLICZNYCH

TomekTVR
Coś z niego/niej będzie
Posty: 203
Rejestracja: (ndz) 28 cze 2009, 13:27
Płeć: Mężczyzna
Ośrodek: TVP3 Warszawa
Lokalizacja: Warszawa / Vilnius

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#253

Post autor: TomekTVR » (pt) 03 kwie 2015, 17:22

Narzekacie na Wiadomości TVP i Fakty TVN? Zapraszam do krótkiej lektury.

Wczoraj wróciłem na Święta do Wilna (z Poznania). Najważniejsze wiadomości według największych kanałów telewizyjnych na Litwie z 30-31 marca b.r. Co prawda są to telewizje prywatne, ale to dwie największe stacje w kraju. W nawiasach mój własny komentarz.

TV3, poniedziałek:
- Uwaga uwaga, organizacje prorosyjskie na Litwie będą bardzo niebezpieczne, kiedy otrzymają wsparcie militarne z Kremlu. A otrzymają. A na ekranie mapka, na której widnieje m.in. "Federacyjna Republika litewskich Polaków" (o tak. Rozbiory Litwy już wkrótce).
- Na Litwie mamy szpiegów z Rosji i Białorusi (strzeżcie się i nie szpiegujcie).
- (tutaj rzeczywiście coś, co można nazwać wiadomością, słownie: jedna wiadomość)
- Szanowni obywatele, uważajcie na jaja starsze niż 28 dni. Szczególnie na rynkach, tam są nieświeże (idźcie do sklepów)!
- Zobaczycie jak i jakie jaja wielkanocne już malowała Pani Prezydent! (Tu nie ironizuję, ani kropli. To tłumaczenie dosłowne).

LNK, wtorek:
- Rosja próbuje destabilizować Litwę i wysyła konsultantów, którzy namawiają do strajków i protestów. A protesty to źle. Na ekranie protesty o wyższe płace i temu podobne.
- (jedna wiadomość, którą rzeczywiście można tak nazwać)
- Najdroższe lody na świecie za 750 eurów - jaki jest ich cudowny skład? (stay with us and find out!) (to przed pytajnikiem jest również dosłownym tłumaczeniem, słowo w słowo)

To nie są wybrane przeze mnie najciekawsze wiadomości. Są to główne wiadomości według redakcji, które trafiły do zapowiedzi i skrótu wiadomości. Kolejność zostawiłem taką, jaka była w wydaniach. Przy czym nie są to wydania weekendowe, a losowo wybrane wydania z dnia powszedniego. Mniej-więcej taki poziom jest prezentowany codziennie, w weekendy często jeszcze gorzej.

Po obejrzeniu czegoś takiego - TERAZ WIEM WSZYSTKO. A w Polsce ludzie narzekają na "Fakt" i "Superexpress". Przy tym kraśkowe "Wiadomości" to wręcz mistrzostwo świata (nie żebym lubił).

Te telewizje razem mają 33-procentowy udział w rynku. Ich programy informacyjne (wraz ze wszystkimi spekulacjami i czynnościami Ukochanej Prezydent jako najważniejszymi wiadomościami dnia) są oglądane natomiast przez 17-20% populacji. Oba są w dwójce najchętniej oglądanych programów informacyjnych w kraju.

Informacja dla ewentualnych spiskowiczów: nie, nie ma tak bardzo realnej groźby ze strony Rosji, są tylko liczne prowokacje (z obu stron). Oczywiście, ostrożność i pewna zachowawczość są jak najbardziej wskazane, jednak w rzeczywistości jest to zwykłe sianie paniki. Jakoś trzeba ludziom udowodnić, że stracenie rynku, na który szło 20% (20%!) eksportu, to wina złego Wschodu, a nasza władza jest kochana, dba o obywateli i maluje jajka. No bo malowanie jajek należy do obowiązków głowy państwa. To oznaka pokoju i dobrobytu.

Oczywiście proszę więc nie politykować, a odnieść się do "wysokiej" klasy litewskiej telewizji. TVP może pocałować jej stopy! :)
Rawr!

viper
Master user
Posty: 2209
Rejestracja: (śr) 16 lis 2005, 15:33
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#254

Post autor: viper » (śr) 15 kwie 2015, 22:36

Sokhzyf pisze:
viper pisze:Wyczytałem na Wikipedii w artykule o "Tagesschau" (po angielsku), że obecną aranżację sygnału przygotował Hans Zimmer.
Ooooo no to nieźle! Ciekawe ile musiało ich to kosztować. Ciekawe czy u nas korzystano kiedyś z tak znanych nazwisk... Jakby tak było pewnie by się pochwalili.
Przecież do naszej Panoramy muzykę tworzył Michał Lorenc - znany kompozytor muzyki filmowej ;)
Telewizja publiczna jaka jest, każdy widzi...

Trzeciak
Master user
Posty: 2483
Rejestracja: (śr) 20 lip 2011, 20:25

Re: Programy informacyjne telewizji zagranicznych

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

#255

Post autor: Trzeciak » (czw) 16 kwie 2015, 22:56

A Piotr Rubik i Radzimir Dębski to co? ;)

ODPOWIEDZ