: (ndz) 24 wrz 2006, 12:45
Nie spawacz, tam nie pojawiły się takie informacje. Nie koloryzuj, nie fantazjuj...
Polacy wybierają publicystykę w Jedynce
W chwilach ważnych wydarzeń telewidzowie stawiają na publicystykę Jedynki. W środę, 27 września specjalne wydanie programu „Debaty Polaków” – poświęcone sytuacji politycznej w kraju po rozpadzie koalicji - nadane w TVP1 zainteresowało 4 913 tys. widzów (dane TNS OBOP). Udziały w rynku widowni wyniosły 35 proc. Oznacza to, że program obejrzał co 3 Polak mający w tym czasie włączony telewizor. Wczorajsze „Debaty Polaków” miały największą widownię spośród wszystkich programów publicystycznych nadanych przez Jedynkę we wrześniu. Znalazły się na piątym miejscu listy programów publicystycznych o największej oglądalności od 2000 roku. „Debaty Polaków” obejrzało ponad dwukrotnie więcej widzów niż emitowany dwa dni temu program TVN „Teraz my”.
- Tak właśnie pojmuję rolę telewizji publicznej, która w ważnym momencie w życiu kraju jest w stanie przygotować publiczną debatę, która interesuje miliony widzów - tak skomentował wczorajszy sukces publicystyki Jedynki prezes TVP Bronisław Wildstein.
Widownia programu „Debaty Polaków” była znacznie większa niż w tym czasie emitowanych seriali w stacjach komercyjnych. Nadawany w Polsacie „Świat według Kiepskich” zgromadził przed telewizorami 3 282 tys. osób (udziały 23 proc.), zaś „Ale się kręci”! – 1 953 tys. (udziały 15 proc.). Natomiast serial TVN „W11 - Wydział Śledczy” (TVN) przyciągnął uwagę 2 839 tys. widzów (udziały 20 proc.), a inny program tej stacji „Na Wspólnej” – 2 569 (udziały 19 proc.).
„Wiadomości” – ponad 5,8 mln widzów
4 września główne wydanie „Wiadomości” zgromadziło przed odbiornikami nastawionymi na TVP1 5 830 tys. widzów (dane TNS OBOP). Udziały w rynku widowni wyniosły 46 proc. Oznacza to, że spośród 100 osób oglądających w tym czasie telewizję aż 46 wybrało najważniejszy program informacyjny telewizji publicznej. „Wiadomości” okazały się programem o największej oglądalności w Polsce.
Znacznie mniejszą widownię miały programy informacyjne stacji komercyjnych. „Fakty” TVN zainteresowały 3 109 tys. widzów (udziały 27 proc.), a „Wydarzenia” Polsatu – 2 275 tys. osób (udziały 21 proc.).
Brawo! Ciekawe ile było wg AGB. Niestety pewnie nie dowiemy sie bo WM podadzą ten sam wynik OBOPU. No chyba, ze Medialink zaskoczy i napisze.Mecz Polska – Portugalia hitem dnia
Środowy mecz piłkarski Polska – Portugalia okazał się wydarzeniem medialnym dnia. Przed odbiornikami nastawionymi na Dwójkę zgromadziło się średnio 6 578 tys. widzów (dane TNS OBOP). Udziały w rynku widowni wyniosły 48 proc. Oznacza to, że prawie co drugi Polak oglądający w tym czasie telewizję wybrał rywalizację „biało-czerwonych” z Portugalczykami.
Korzystny wynik po pierwszej połowie (2:0) i dobra gra reprezentacji Polski sprawiły, że w drugiej połowie meczem emocjonowało się 7 105 tys. sympatyków piłki nożnej (udziały w rynku widowni ukształtowały się na poziomie 54,3 proc.). Transmisja meczu okazała się programem telewizyjnym o największej widowni w Polsce.
Duża widownia meczu sprawiła, że 11 października TVP2 była stacją pierwszego wyboru. Dzienne udziały w rynku widowni wyniosły 24,4 proc. Na drugim miejscu znalazła się TVP1 – 23,3 proc., a na trzecim TVN – 15,9 proc.
Tak mało dzieci?„Smurfy” wciąż popularne
Popularność „Smurfów” nie maleje. W piątek, 13 października ten serial emitowany w „Wieczorynce” zgromadził najwięcej widzów z grupy komercyjnej w paśmie 19.00 – 19.30. W tej grupie widzów (16-49 lat) „Wieczorynka” zdecydowanie wygrała tak z programami informacyjnymi TVN i Polsatu, jak i z kabaretem w TVP2. „Wieczorynka” miała udziały w rynku widowni 29,3 proc., „Wydarzenia” (Polsat) – 25,4 proc., Kabaret „Ani Mru Mru” (TVP2) – 22,7 proc. i „Fakty” (TVN) – 22 proc.
W grupie 4+ „Wieczorynka” miała udziały w rynku widowni 27,2 proc., ulegając tylko „Faktom” – 27,6 proc. Przygodami „Smurfów” zainteresowani są nie tylko dzieci. Ten serial obejrzało w sumie 3 090 tys. widzów, w tym 922 tys. najmłodszych.
A w załączniku:Dzień papieski w TVP1
15 października, w przeddzień kolejnej rocznicy rozpoczęcia pontyfikatu Jana Pawła II TVP1 nadała szereg programów poświęconych wydarzeniu. Średnio oglądało je blisko 1,8 mln widzów (udziały 15 proc. – dane TNS OBOP). Dużym zainteresowaniem widzów cieszyła się nadana o 20.20 „Tajemnica światła – tajemnica miłosierdzia”. Trwający 1,5 godziny program obejrzało 2,6 mln widzów.
W sumie audycje w TVP1 obejrzało wczoraj 10,4 mln widzów w wieku powyżej 4 lat. Szczegółowe dane przygotowane przez Biuro Programowe TVP S.A. w załączniku.
Kolejny dobry wynik "Wiadomości"
16 października główne wydanie „Wiadomości” obejrzało ponad 5,9 mln Polaków w wieku powyżej 4 lat. „Wiadomości” oglądało 46 proc. wszystkich widzów, którzy mieli o tej porze włączone telewizory.
Zarówno wśród ogółu Polaków jak i w grupie 16 – 49 lat wczorajsze "Wiadomości" były najlepiej oglądanym programem informacyjnym, zdecydowanie dystansując konkurencję.
Jest to najlepszy rezultat oglądalności "Wiadomości" od 28 maja 2006, tj. od zakończenia pielgrzymki Benedykta XVI w Polsce. Wtedy oglądało je 7,8 mln ludzi (udziały 53 proc.). Porównywalne wyniki „Wiadomości” skupiły 4 października (udziały 46 proc.). Szczegółowe informacje przygotowane przez Biuro Programowe w załączniku.
Ja również oglądałem. Fajny film.„Hit na sobotę” – największa widownia
W minioną sobotę, 21 października 2006 roku wieczorne pasmo filmowe Jedynki - "Hit na sobotę" - odniosło znaczący sukces, gromadząc przed telewizorami największą widownię od początku trwania jesiennej ramówki. Komedię „Starsza pani musi zniknąć” oglądało średnio ponad 4 541 tys. widzów (dane TNS OBOP). Udziały w widowni wyniosły 35 proc. Oznacza to, że film zainteresował co 3 Polaka mającego w tym czasie włączony telewizor.
Sobotnie, dobowe udziały TVP1 wyniosły 24 proc. i były wyższe, niż średnie udziały stacji w soboty w jesiennej ramówce (23 proc.). Jedynka tego dnia była stacją pierwszego wyboru.